Dekori u kontekstu

elgrad-blog-featured-elblog

13 tra. Dekori u kontekstu

Svaki put kad neki od vodećih proizvođača pločastih materijala za izradu namještaja i opremanje interijera izađe u javnost sa svojom novom kolekcijom imamo priliku ugodno se iznenaditi brojem, kvalitetom i estetskim dojmom koji odaju novi proizvodi. Tako je i s novom kolekcijom koju je početkom godine predstavio austrijski proizvođač Egger. Kvaliteta, izdržljivost i mehanička svojstva osnovnog gradivnog materijala je neupitna budući da se radi o tehnološki zrelim proizvodima (iverica, MDF, HPL i ostalo) koji su se već dokazali višegodišnjom svestranom uporabom. Ono što više plijeni pažnju je površinska obrada vanjskog dekorativnog sloja u smislu taktilnog osjeta površinske teksture i jasno – dizajn boja, uzoraka/reprodukcija različitih materijala, odnosno ono što jednom riječju zovemo “dekor”.

Površina ploča, u žargonu – finiš, se i dalje kreće od mat ili polumat pa sve do visokog sjaja, a između njih se nalazi čitav niz posebnih površinskih tekstura koje sugeriraju površine različitih materijala, od kamena, keramike, betona, metala, sve do finih drvnih površina kod kojih struktura pora u potpunosti odgovara prikazanom drvnom dekoru, marketinški nazvana Feelwood struktura. U novoj kolekciji dodane su i nove Feelwood strukture, koje sad dočaravaju gotovo sve moguće površine različitih vrsta drveta i načine zanatske obrade drvnih površina. I jednobojni dekori su također dobili veći broj simuliranih površina s posebnim naglaskom na efekt žbuke i brušenog metala.

Standardnim bijelim bojama sad je dodana i bijela visoki sjaj W1100 ST38, a pridružila im se i U104 ST9 u novom izdanju, bez hladnih žućkastozelenkastih odsjaja. Sad imamo pokriven čitav bijeli spektar i vezu prema bež i svjetlosivim bojama. U tom bež području ostali smo bez kričave U212 ST15 Krem koja je imala ograničeno područje primjene i sad imamo 2 bež tona koji se mogu puno bolje kombinirati s bijelim i toplo sivim dekorima. Sivo područje podjeljeno je u toplo i hladno s popunjenim dosadašnjim prazninama u gradaciji sive boje.

egger-dekori-blog-1

Ponuđeni spektar jednobojnih dekora, a još više i onaj reprodukcija materijala doživio je korjenitu reviziju. Dobar dio boja je sad posebno ugođen kako bi se mogli što bolje kombinirati s ostalima, a od reproduciranih materijala iz prethodne kolekcije su zadržani samo najuspjeliji, dok je većina dekora potpuno nova. Kad se tome pridoda uvođenje desetak ili više izrazito hrabrih i gotovo eklektičnih dekora, može se steći dojam da su Eggerovi dizajneri napravili svjesni iskorak iz dosadašnjeg ozbiljnog, decentnog ugođajnog krajobraza prema lakšem, opuštenijem, primjerenijem mlađoj publici ili ciljnoj skupini.

Ovdje nas dočekuju 2 noviteta U504 ST9 Tirolsko plava i U606 ST9 Šumsko zelena – tamne, duboke,svečane nijanse plave i zelene boje

egger-dekori-blog-2

Struktura ST16 omogućuje nam ono što do sad nismo imali, a to je da naši iverali teksturom odgovaraju teksturi zidova obojanih disperzivnim bojama tipičnih u našim interijerima. Primjenom dekora s tom strukturom možemo izvoditi obloge, pregrade i/ili produžetke zidova bez da se obloge i korpusi ne nameću površinama zidova već s njima dijele istu površinski izgled. Ta simulacija žbukanih ili betonskih zidova se može dobro pokazati u adaptacijama ili u pregrađivanju većih prostora.
egger-dekori-blog-3

Velika promjena nabolje se vidi i kod dekora koji interpretiraju metalne površine. Svi dekori su zamijenjeni novima i sad imamo dotjeraniji i sofisticiraniji način reprodukcije metallima svojstvenih boja, odsjaja i tekstura.
egger-dekori-blog-4

 

U ovom segmentu ponude imamo uglavnom dekore radnih ploča koje sad još vjernije reproduciraju kamene i mineralne materijale. Novitet je i još jedan “laneni” dekor F433 koji svojom neutralnom sivom bojom i sitnijim uzorkom od postojećeg F425 pruža mogućnost primjene tog tipa dekora u gotovo svim kolor shemama.

Okrenutost mlađem naraštaju ogleda se i u marketinškom pristupu prezentiranja nova kolekcije. Prezentacija je posebno prilagođena praćenju putem interneta i društvenih mreža, odnosno mobilnih uređaja. Kako bi se to postiglo dekori su podijeljeni u osnovnih 9 grupa, a unutar svake grupe se ponovo dijele u podgrupe sa po 9 dekora, ovisno o broju dekora u svakoj primarnoj grupi. Svaka od osnovnih grupa ima svoj kontekst, a dekori podgrupa unutar svakog konteksta su organizirani u 3 reda i 3 stupca i mogu se kombinirati u horizontalnom, vertikalnom i oba dijagonalna smjera. Srodni dekori su grupirani tako da se lako mogu uočiti i često suptilne razlike među njima.

egger-dekori-blog-5

Klasični drvni dekori imaju široki dijapazon primjene, naime nekad su izražajni, razigrani, ekskluzivni dekori neprimjereni za neke aplikacije kod kojih se potrebna primjena manje agresivnih i neutralnijih dekora. U tom području primjene vladaju prirodna bukva, jasen, breza i orah. U ovoj kolekciji svi ti “za svaki dan” dekori doživjeli su značajna poboljšanja s novim reprodukcijama drveta i strukturama koje su sad puno prirodnije, ali još uvijek nenametljive i decentne, te predstavljaju pravi izbor za primjenu u interijerima gdje se očekuje smireni, ozbiljni, da ne kažem starinski štih. U ovu kategoriju su smješteni i dekori bora te ostalih četinara, prirodni i tonirani, od kojih jedan dio dijeli nenanemetljivost ostatka kategorije, ali isto tako imamo nekoliko izrazito atraktivnih dekora kao što su H1486 i H 1401.

Ovakav stil prezentacije je uveden iz dva očigledna razloga. Prvi je da se dobije kompaktniji prikaz radi prilagodbe uporabi na internetu i društvenim mrežama. Drugi je da se napravi odmak od dosadašnjeg taksativnog prikaza koji je bio prikladan samo okorjelim profesionalcima i podjelom u više grupa/konteksta krajnjim kupcima olakša snalaženje u izboru između dvjestotinjak različitih dekora.

egger-dekori-blog-6

 

Afrika, Južna Amerika, Azija – zastupljeni su svi kontinenti sa svojim vrstama drveta i to sve s potpuno novim dekorima minuciozno odabranim i dizajniranim, čak i “pripitomljenim” i tako prilagođenim europskom ukusu. Nema tu više divljeg Makassara sa Sulawesija, nekad Celebesa, čija je primjena zahtijevala ozbiljne analize i hrabrost. Sad su tu dekori koje možemo aplicirati bez bojazni, ali ipak još uvijek odaju dojam avanturizma i pripadnosti dalekim krajevima.

egger-dekori-blog-7

 

Vrhunske reprodukcije drveta, sinkropore i opći dojam koji konkurira masivu još je pojačan i kontrolom ponavljanja drvnog uzorka na ploči. Premium dekorima iz porodice Gladstone pridružuje se i Halifax porodica u kojoj sad imamo taj izuzetno uspješni dekor u tri gradacije svjetline što omogućava njegovu primjenu u svim mogućim kombinacijama. Sveobuhvatnost boja vidi se i u ostalim novim hrast dekorima. Imamo ih potpuno svijetlih skoro bijelih, sve do tamnih, gotovo crnih, a oni ostali pokrivaju čitav niz različitih tonova, tako da praktičku ne postoji variacija boje drveta koja nije zastupljena u okviru ove skupine

No, ovaj sustav razlaganja sadržaja kolekcije nije jedini. Odabir pažljivo osmišljenih dizajnerskih stilova koje predstavljaju različita područja primjene poslužio je kao kriterij za dodatno grupiranje dekora. Svaki od stilova je predstavljen s jednom karakterističnom fotografijom uz koju su prikazani dekori koji prirodno pipadaju u tu kategoriju. Tako su prikazana neka od tipičnih tematskih okruženja kao što su opušteni/casual, moderno klasični, nordijski, prirodni, ručno obrađeni i drugi, a jedan od njih, onaj “industrijski” se može vidjeti na sljedećoj slici.

egger-dekori-blog-8-1I na kraju, neosporno je da smo dobili pregršt novih prekrasnih dekora, od kojih su neki prava dizajnerska remek djela prezentirana na krajnjem korisniku prilagođen “user friendly” način i za očekivati je da će kupci/naručitelji iz kontekstualnog prikaza lakše i jednostavnije odabrati ono najbolje što odgovara njihovom ukusu, osobnosti i senzibilitetu i što će njihov životni ili radni prostor učiniti ljepšim i ugodnijim.

…..

Svi grafički prilozi su iz izvora tiskanih i/ili elektronskih marketinških izdanja publiciranih od strane Egger GmbH & Co. OG.

 

 



Ante Maleš

Autor: Ante Maleš, ing.građ., dizajner

Rođen 1955. u Korčuli. Još tijekom studija i nakon diplomiranja na Fakultetu građevinskih znanosti u Zagrebu počinje se zanimati i istraživati odnose likovnih umjetnosti i graditeljstva. Poslije nekoliko godina provedenih u operativi radi u projektnim biroima gdje surađuje s arhitektima na likovnom opremanju i dizajnu interijera i eksterijera. Od 1995. radi u vlastitom dizajnerskom studiju. Uže područje djelovanja mu je primjena grafičkog dizajna u arhitekturi, oblikovanje interijera i namještaja te 3D modeliranje i renderiranje. Od 2007. angažiran je u Elgradu kao dizajner svih prodajnih i poslovnih prostora, te kao konzultant na području razvoja korporativnog identiteta.